Rotax Max Challenge Euro Trophy
Rozgrywki Rotax Euro Challenge to już historia. Sezon 2017 był ostatnim, w którym zawodnicy rywalizowali o miano najlepszego w Euro Challenge. Po niemal 15 latach zaprzestano wspieranie tego projektu a w jego miejsce utworzono nowy – bardziej budżetowy projekt o nazwie „Euro Trophy„.
Dwa dni temu w Gunskirchen, austriacki producent silników BRP-Rotax i nowy organizator rozgrywek – niemiecki Camp Company GmbH ogłosili nawiązanie współpracy i zaprezentowali „nową” ligę pucharową Rotax Max Challenge Euro Trophy.
Co się zmienia?
Przede wszystkim formuła zawodów, która zostaje skrócona do 3 dni. Zostaje też ustalony limit opon, który dla treningów wynosić będzie 1 komplet a dla wyścigów kwalifikacyjnych i finałowych – 2 komplety. Liczba eventów została zmniejszona na 4 osobne wydarzenia. Najważniejszą informacją jest możliwość wygrania „biletów na finał światowy”. Dla najlepszych tej serii przewidziano 9 biletów.
W 2018 roku seria Euro Trophy odbędzie się na 4 torach i będą to:
1) 20-22 kwiecień – Genk (Belgia)
2) 8-10 czerwiec – Kristianstad (Szwecja)
3) 10-12 sierpień – Bruck a. d. Leitha (Austria)
4) 28-30 wrzesień – Wackersdorf (Niemcy)
_
informacja prasowa Rotax
foto. Rotax