Poznaliśmy Mistrzów Świata 2017 w OK i OK Junior
Przez ostanie 4 dni na międzynarodowym torze PF International w Brandon (UK) o tytuły Mistrzów Świata kategorii OK i OK Junior rywalizowało ponad 190 kierowców z najdalszych zakątków globu. Nie zabrakło również naszego Mistrza z 2015 roku – Karola Basza.
Niedzielne kwalifikacje odbyły się przy pięknej pogodzie. Niebieskie niebo i temperatury w okolicach 18-20 stopni zachęcały do ścigania i zapowiadały doskonałe widowisko. Po południu delikatnie się zachmurzyło, ale dobra pogoda utrzymał się do końca zawodów a tor przez cały czas był suchy i bardzo przyczepny.
Tradycją już jest, że przed wyścigami finałowymi następuje prezentacja zawodników. Tak też było i tym razem. Zawodnicy zostali uroczyście przywitani i zaprezentowani publiczności. Chwilę później 34 najlepszych zawodników OK Junior stanęło do rywalizacji.
19 okrążeń wielkiego finału z pierwszej linii zaczynali zawodnicy Wielkiej Brytanii – Harry Thompson i Christopher Lulham. Już od samego początku do walki o pozycję lidera próbuje włączyć się Zane Maloney. Bierze on jednak udział w incydencie i spada na 10 miejsce. Próbuje odrabiać straty, ale tempo czołówki jest za duże. W połowie wyścigu uspokoiło się na przodzie a Dexter Patterson wyszedł na prowadzenie. Ciekawa walka o pozycję toczyła się w okolicach miejsc 4-8 a także na końcu stawki. Prowadzącego wyścig Patterson’a dogania jadący na drugim miejscu kolega z teamu – Christopher Lulham i na 5 okrążeń do mety zaczęło być jasne, że walka o tytuł mistrzowski rozegra się między nimi. Dexter jednak nie dał się wyprzedzić i jako pierwszy Szkocki zawodnik został Mistrzem Świata „juniorów”. Sensacją jest nieukończenie wyścigu przez Jonny’ego Edgar, który rywalizację zakończył już na 1 okrążeniu!
Finał kategorii OK rozpoczął się tuż po dekoracji zwycięzców poprzedniego wyścigu. Karol Basz podczas wszystkich heatów kwalifikacyjnych nie prezentował formy jaką my fani chcielibyśmy oglądać. Start z odległych pozycji i próba gonienia czołówki szła dość dobrze. Jednak zajmowane dość odległe miejsca w poszczególnych wyścigach każdorazowo oddalały bezpośrednią szansę awansu do wielkiego finału, do którego przystąpić mogło jedynie 34 kierowców. Ostatecznie 40 miejsce na 86 zawodników sprawiło, że Karola tym razem nie oglądaliśmy w finale.
22 okrążenia finału kategorii OK z pierwszej linii rozpoczynali Danny Keirle i Pedro Hiltbrand. Hiltbrand starcił kilka pozycji po starcie a dalsze problemy ze sprzętem uniemożliwiły kontynuowanie wyścigu. Pedro sensacyjnie nie kończy wyścigu! Na zamieszaniu skorzystał niemiecki zawodnik – Esteban Muth, który włączył się do walki o pozycję lidera. Jadący na 4 miejscu David Vidales skutecznie atakuje Juho Valtanena i wskakuje na 3 miejsce. David próbuje jeszcze nawiązać walkę o 2 miejsce, ale jadący przed nim zawodnicy utrzymują równe, dobre tempo do samego wyścigu i o próbie ataku nie było mowy. Finał kat. OK pewnie wygrał Danny Keirle. Jako drugi przyjechał Esteban Muth a trzeci był David Vidales. Kara +10s nałożona na Niemca spowodowała, że spadł on na 10 miejsce, David Vidales przesunął się na 2 miejsce a na najniższy stopień podium wdrapał się Juho Valtanen.
W UK mają zatem powody do wielkiego świętowania – Zawodnicy z Wielkiej Brytanii zdobyli tytuły mistrzowskie w obu kategoriach!
–
foto. CIK-FIA, Dexter Patterson